O zdravju zaposlenih tudi v Mariboru
Drugi strokovni regijski posvet v organizaciji Štajerske gospodarske zbornice je drugi v nizu sedmih strokovnih regijskih posvetov, ki bodo med februarjem in junijem 2016 v sedmih slovenskih regijah. Posveti potekajo v okviru projekta »Vseslovenska kampanja za ozaveščanje delodajalcev za ohranjanje in krepitev zdravja zaposlenih na delovnem mestu«, katere častna pokroviteljica je dr. Anja Kovač Mrak, ministrica za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti.
Glavni namen posvetov je informirati in ozavestiti delodajalce, zaposlene ter strokovno in drugo zainteresirano javnost o promociji zdravja na delovnem mestu ter koristih, ki jih le-ta prinaša. Namen posvetov je tudi odpiranje prostora za širšo razpravo o promociji zdravja na delovnem mestu v slovenskem prostoru, medsebojno podporo delodajalcev pri njenem načrtovanju ter za širjenje primerov dobrih praks promocije zdravja na delovnem mestu.
Odgovornost vseh deležnikov
Mag. Aleksandra Podgornik, direktorica Štajerske gospodarske zbornice (ŠGZ), je uvodoma izpostavila, da je skrb za zdravje odgovornost vseh deležnikov, tudi delodajalcev. Zagotavljanje varnega in zdravega dela zmanjšuje število nezgod in bolezni, povezanih z delom, poleg tega pa tudi pomembno prispeva k širši poslovni uspešnosti podjetij.
ŠGZ v sklopu kampanje aktivno sodeluje pri informiranju in promociji zdravja na delovnem mestu preko svojih komunikacijskih kanalov ter promovira natečaj za delodajalce za izbor najboljših in najučinkovitejših ukrepov na tem področju. Mag. Aleksandra Podgornik je poudarila pomen regionalnih strokovnih posvetov in izrazila željo, da bo današnji posvet vodil v nadaljnje aktivnosti, izmenjavo znanj in sodelovanje za bolj ozaveščeno in zdravo prihodnost, za kar si bo še naprej aktivno prizadevala tudi ŠGZ.
Pomanjkanje praktičnih znanj
Igor Hrast, direktor Izobraževalno raziskovalnega inštituta Ljubljana, je poudaril, da kljub dokazanim številnim koristim promocije zdravja na delovnem mestu tako za zaposlene kot za delodajalce, ki smo jih slišali na današnjem posvetu ter tudi zakonski obvezanosti delodajalcev k načrtovanju, izvajanju in vrednotenju promocije zdravja na delovnem mestu, zelo majhno število mikro, malih in srednjih slovenskih organizacij promocijo zdravja na delovnem mestu dejansko načrtuje, izvaja in vrednoti.
Glavni razlogi za to so predvsem pomanjkanje praktičnih znanj, konkretnih pripomočkov in podpore. Delodajalci sicer so, kot smo danes slišali, zelo motivirani za izvajanje ukrepov promocije zdravja na delovnem mestu. Po mnenju Igorja Hrasta mora promocija zdravja na delovnem mestu postati trajen element poslovnega modela vsake organizacije.
Swatycomet: projekt Smer zdravje
Marjeta Hedl Škrinjar, direktorica kadrovsko-pravne službe v podjetju Swatycomet, je predstavila primer dobre prakse promocije zdravja na delovnem mestu. V Swatycometu so pred tremi leti začeli izvajati projekt Smer zdravje, ki temelji na jasnih ciljih, vključenosti vseh akterjev in uvajanju sprememb, vključno s spreminjanjem nezdravih navad. S timom za zdravje in 21 internimi promotorji zdravja spodbujajo zdrav način življenja in varnost pri delu preko številnih aktivnosti.
Marjeta Hedl Škrinjar je poudarila, da zdravje zaposlenih v Swatycometu obravnavajo celostno, s preventivnimi ukrepi, preprečevanjem nezgod in poklicnih bolezni, programi dobrega počutja ter programi, kot so vsakoletni teden zdravja, družinski dan na Rogli ter športne aktivnosti na srečanjih zaposlenih in v sklopu športno-rekreativnega društva. Rezultati so med drugim vidni tako pri zmanjšanju bolniških staležev in nezgod pri delu kot pri večjem zadovoljstvu zaposlenih.