Zdravi zaposleni – uspešna organizacija
Začetek vseslovenske kampanje za promocijo zdravja na delovnem mestu
Ljubljana, 13. oktober, 2015 – Na novinarski konferenci v Ljubljani se je uradno začela vseslovenska kampanja za promocijo zdravja na delovnem mestu. Častna pokroviteljica kampanje je ministrica za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti dr. Anja Kopač Mrak. Kampanja bo potekala v okviru projekta, ki ga vodi Združenje delodajalcev Slovenije, njen namen pa je dvig ozaveščenosti in informiranosti slovenskih delodajalcev, zaposlenih, strokovne in splošne javnosti o pomenu promocije zdravja na delovnem mestu ter koristih, ki jih le-ta prinaša.
Jože Smole, generalni sekretar Združenja delodajalcev Slovenije je poudaril, da se na Združenju delodajalcev zavedajo, da je ohranjanje zdravja in kvalitete življenja eden najpomembnejših družbenih izzivov današnjega časa. To še posebej drži za razvite države, kjer so tudi standardi in pričakovanja prebivalcev visoki. Kljub številnim koristim promocije zdravja na delovnem mestu in zakonskim obvezam je dejstvo, da imajo le redke slovenske organizacije izdelan načrt in izvajajo aktivnosti na področju promocije zdravja. To je razlog za še vedno prenizko ozaveščenost slovenskih delodajalcev in zaposlenih o promociji zdravja na delovnem mestu ter koristih, ki jih le-ta prinaša. Smole je še posebej poudaril, kako pomembno je, da ministrica za delo (tudi kot častna pokroviteljica) podpira projekt in kampanjo.
Dr. Anja Kopač Mrak, ministrica za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti se je zahvalila ZDS za organizacijo kampanje, saj sta varnost in zdravje na delovnem mestu izjemnega pomena in spadata tudi med področja ministrstva za delo. Kot ključno je opredelila tovrstno povezovanje med delodajalci, sindikati, vlado in ostalimi akterji. Predpogoj za kakovostno delo je zdravo in varno delovno mesto, za kar na ministrstvu zagotavljajo pravni okvir. Oboji – tako delodajalci kot delavci morajo upoštevati te predpise, vendar so le-ti minimum. Ministrica je poudarila, da je pomembna nadgradnja te osnove, kar lahko dosegamo s projekti, kot je obstoječa kampanja.
Katja Štandeker z Izobraževalno raziskovalnega inštituta Ljubljana je predstavila vsebinske podrobnosti projekta, ki poteka pod sloganom »Zdravi zaposleni, uspešna organizacija.« Kampanja bo potekala v okviru projekta »Vseslovenska kampanja za ozaveščanje delodajalcev za ohranjanje in krepitev zdravja zaposlenih na delovnem mestu«, ki je bil izbran na javnem razpisu Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije (ZZZS) za sofinanciranje projektov za promocijo zdravja na delovnem mestu v letu 2015 in 2016. Nosilec projekta je Združenje delodajalcev Slovenije, ostali projektni partnerji pa so Sindikat novinarjev Slovenije, Štajerska gospodarska zbornica, Regionalna gospodarska zbornica Celje, Pomurska gospodarska zbornica, Savinjsko-šaleška gospodarska zbornica, Primorska gospodarska zbornica, Gospodarska zbornica Dolenjske in Bele krajine.
V okviru kampanje bodo izvedli številne brezplačne informativno-promocijske aktivnosti:
- Oktobra 2015 so odprli natečaj za delodajalce za izbor najboljših ukrepov promocije zdravja na delovnem mestu – vsa slovenska podjetja so vabljena, da preko spletnega obrazca na zdravi-in-uspesni.si najpozneje do 31. 5. 2016 oddajo opis inovativnega ukrepa, ki ga izvajajo na področju promocije zdravja na delovnem mestu. Med prispelimi ukrepi bo strokovna komisija izbrala najboljše na regijski ravni in absolutnega zmagovalca na nacionalni ravni. Zmagovalni ukrepi bodo predstavljeni v brošuri, izdani v okviru kampanje, in prejeli priznanja na nacionalnem posvetu.
- Novembra 2015 bo začel izhajati spletni novičnik z aktualnimi informacijami, napovedmi dogodkov, ugotovitvami raziskav, intervjuji in predstavitvami dobrih praks s področja promocije zdravja na delovnem mestu.
- Od januarja 2016 do junija 2016 bodo v sedmih slovenskih regijah organizirali strokovne regijske posvete, na katerih bodo obravnavali aktualne teme s področja promocije zdravja na delovnem mestu.
- Oktobra 2016 bodo organizirali nacionalni strokovni posvet, na katerem bodo predstavili rezultate kampanje, sklepe regijskih posvetov, zmagovalce natečaja za delodajalce in podobno.
Dr. Gregor Breucker, vodja oddelka za promocijo zdravja iz nemškega BKK Bundesverbanda, ki se je preko Skypa vključil v novinarsko konferenco iz Berlina, je predstavil nekaj izkušenj, ki so jih imeli v Nemčiji na nacionalni ravni z vodenjem kampanj s področja varnosti in zdravja pri delu. Nemška vlada je v zadnjem času uvedla nove predpise glede preventive na delovnem mestu in med prioritete postavlja varnost in zdravje delovnega mesta. V zadnjih dveh letih so izpeljali nacionalno kampanjo, osredotočili pa so se predvsem na srednja in majhna podjetja. Uspešni so predvsem zaradi partnerstev, prav zaradi vključitve zdravstvenih zavarovalnic, združenj delodajalcev, zbornic in predstavnikov delavcev. V dveh letih so izpeljali skupno 70 konferenc po vsej državi, izdelali pa so tudi načrt, ki ga delodajalci uporabljajo kot orodje. V prihodnosti je njihov cilj vzpostaviti regionalne posvetovalne točke. Precej sredstev bodo namenili tudi promociji varnosti in zdravja na delovnem mestu, saj bodo morale zavarovalnice od leta 2016 v sklad za promocijo plačati dva evra na vsakega zavarovanca, s čimer bodo zbrali okrog 140 milijonov evrov letno.
Aktualne aktivnosti lahko spremljate na spletni strani www.zdravi-uspesni.si, na Facebooku ali na Twitterju (@Zdravi_Uspesni), za dodatne informacije pa se lahko obrnete na Igorja Hrasta, igor.hrast@iri-lj.si.