• Domov
  • O nas
    • O SNS
    • Statut SNS
    • Organizacija SNS
    • Hišni sindikati
    • Sindikat novinarjev Slovenije član KSJS
    • Novinarsko častno razsodišče
    • Sodelovanje z DNS
    • Novinarski kodeks
    • Dohodnina
  • Kaj delamo
    • Prednosti članstva
    • Včlani se
    • BREZPLAČNA PRAVNA POMOČ
    • Novinarske izkaznice
    • Delo pisarne SNS
    • Kolektivna pogodba
  • Intervjuji
  • Avtonomija
  • Projekti
  • Povezave
  • Kontakti
  • English
NOVICE
Za javno Radiotelevizijo Slovenija!
Močni sindikati – boljša kakovost življenja ljudi!
Predlog medijskega zakona ponekod sicer popravlja obstoječega, toda v njem pogrešamo rešitve za novinarstvo
Odpuščanje na Večeru je huda izguba za javni interes
SLAPP tožbe Psihiatrične klinike Ljubljana zoper N1 so zavržna zloraba pravnih sredstev
Sindikata Dela in Dnevnika v podporo novinarjem Večera ob napovedanem odpuščanju

Zdravi zaposleni – uspešna organizacija

Objavljeno 13. oktobra 2015
By : Alenka
Comment: Off

Začetek vseslovenske kampanje za promocijo zdravja na delovnem mestu

Ljubljana, 13. oktober, 2015 – Na novinarski konferenci v Ljubljani se je uradno začela vseslovenska kampanja za promocijo zdravja na delovnem mestu. Častna pokroviteljica kampanje je ministrica za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti dr. Anja Kopač Mrak. Kampanja bo potekala v okviru projekta, ki ga vodi Združenje delodajalcev Slovenije, njen namen pa je dvig ozaveščenosti in informiranosti slovenskih delodajalcev, zaposlenih, strokovne in splošne javnosti o pomenu promocije zdravja na delovnem mestu ter koristih, ki jih le-ta prinaša.

Novinarska konferencaJože Smole, generalni sekretar Združenja delodajalcev Slovenije je poudaril, da se na Združenju delodajalcev zavedajo, da je ohranjanje zdravja in kvalitete življenja eden najpomembnejših družbenih izzivov današnjega časa. To še posebej drži za razvite države, kjer so tudi standardi in pričakovanja prebivalcev visoki. Kljub številnim koristim promocije zdravja na delovnem mestu in zakonskim obvezam je dejstvo, da imajo le redke slovenske organizacije izdelan načrt in izvajajo aktivnosti na področju promocije zdravja. To je razlog za še vedno prenizko ozaveščenost slovenskih delodajalcev in zaposlenih o promociji zdravja na delovnem mestu ter koristih, ki jih le-ta prinaša. Smole je še posebej poudaril, kako pomembno je, da ministrica za delo (tudi kot častna pokroviteljica) podpira projekt in kampanjo.

Dr. Anja Kopač Mrak, ministrica za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti se je zahvalila ZDS za organizacijo kampanje, saj sta varnost in zdravje na delovnem mestu izjemnega pomena in spadata tudi med področja ministrstva za delo. Kot ključno je opredelila tovrstno povezovanje med delodajalci, sindikati, vlado in ostalimi akterji. Predpogoj za kakovostno delo je zdravo in varno delovno mesto, za kar na ministrstvu zagotavljajo pravni okvir. Oboji – tako delodajalci kot delavci morajo upoštevati te predpise, vendar so le-ti minimum. Ministrica je poudarila, da je pomembna nadgradnja te osnove, kar lahko dosegamo s projekti, kot je obstoječa kampanja.

Katja Štandeker z Izobraževalno raziskovalnega inštituta Ljubljana je predstavila vsebinske podrobnosti projekta, ki poteka pod sloganom »Zdravi zaposleni, uspešna organizacija.« Kampanja bo potekala v okviru projekta »Vseslovenska kampanja za ozaveščanje delodajalcev za ohranjanje in krepitev zdravja zaposlenih na delovnem mestu«, ki je bil izbran na javnem razpisu Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije (ZZZS) za sofinanciranje projektov za promocijo zdravja na delovnem mestu v letu 2015 in 2016. Nosilec projekta je Združenje delodajalcev Slovenije, ostali projektni partnerji pa so Sindikat novinarjev Slovenije, Štajerska gospodarska zbornica, Regionalna gospodarska zbornica Celje, Pomurska gospodarska zbornica, Savinjsko-šaleška gospodarska zbornica, Primorska gospodarska zbornica, Gospodarska zbornica Dolenjske in Bele krajine.

V okviru kampanje bodo izvedli številne brezplačne informativno-promocijske aktivnosti:

  • Oktobra 2015 so odprli natečaj za delodajalce za izbor najboljših ukrepov promocije zdravja na delovnem mestu – vsa slovenska podjetja so vabljena, da preko spletnega obrazca na zdravi-in-uspesni.si najpozneje do 31. 5. 2016 oddajo opis inovativnega ukrepa, ki ga izvajajo na področju promocije zdravja na delovnem mestu. Med prispelimi ukrepi bo strokovna komisija izbrala najboljše na regijski ravni in absolutnega zmagovalca na nacionalni ravni. Zmagovalni ukrepi bodo predstavljeni v brošuri, izdani v okviru kampanje, in prejeli priznanja na nacionalnem posvetu.
  • Novembra 2015 bo začel izhajati spletni novičnik z aktualnimi informacijami, napovedmi dogodkov, ugotovitvami raziskav, intervjuji in predstavitvami dobrih praks s področja promocije zdravja na delovnem mestu.
  • Od januarja 2016 do junija 2016 bodo v sedmih slovenskih regijah organizirali strokovne regijske posvete, na katerih bodo obravnavali aktualne teme s področja promocije zdravja na delovnem mestu.
  • Oktobra 2016 bodo organizirali nacionalni strokovni posvet, na katerem bodo predstavili rezultate kampanje, sklepe regijskih posvetov, zmagovalce natečaja za delodajalce in podobno.

Dr. Gregor Breucker, vodja oddelka za promocijo zdravja iz nemškega BKK Bundesverbanda, ki se je preko Skypa vključil v novinarsko konferenco iz Berlina, je predstavil nekaj izkušenj, ki so jih imeli v Nemčiji na nacionalni ravni z vodenjem kampanj s področja varnosti in zdravja pri delu. Nemška vlada je v zadnjem času uvedla nove predpise glede preventive na delovnem mestu in med prioritete postavlja varnost in zdravje delovnega mesta. V zadnjih dveh letih so izpeljali nacionalno kampanjo, osredotočili pa so se predvsem na srednja in majhna podjetja. Uspešni so predvsem zaradi partnerstev, prav zaradi vključitve zdravstvenih zavarovalnic, združenj delodajalcev, zbornic in predstavnikov delavcev. V dveh letih so izpeljali skupno 70 konferenc po vsej državi, izdelali pa so tudi načrt, ki ga delodajalci uporabljajo kot orodje. V prihodnosti je njihov cilj vzpostaviti regionalne posvetovalne točke. Precej sredstev bodo namenili tudi promociji varnosti in zdravja na delovnem mestu, saj bodo morale zavarovalnice od leta 2016 v sklad za promocijo plačati dva evra na vsakega zavarovanca, s čimer bodo zbrali okrog 140 milijonov evrov letno.

Aktualne aktivnosti lahko spremljate na spletni strani www.zdravi-uspesni.si, na Facebooku ali na Twitterju (@Zdravi_Uspesni), za dodatne informacije pa se lahko obrnete na Igorja Hrasta, [email protected].

O avtorju
  • google-share
Previous Story

Zdravje zaposlenih na delovnem mestu

Next Story

NČR v novi sestavi začenja 4-letni mandat

Intervjuji

0

Odgovornost do javnosti za novinarje in medijske delavce najpomembnejši vidik njihovega dela

V Sindikatu novinarjev Slovenije smo skupaj s Centrom za raziskovanje družbenega komuniciranja Fakultete za družbene vede Univerze v Ljubljani
Objavljeno 3. 5. 2023
0

Radijska tribuna o RTV: “Če se bosta nadaljevala enoumje in nekakovosten program, bomo živeli v zaplankanem svetu”

Na javni radioteleviziji se je včeraj nadaljevala stavka, o njej in razmerah na RTV so premišljevali v oddaji Radijska tribuna Radia Maribor, med
Objavljeno 5. 4. 2023
0

Pritiski na tisk – brez dobrih kadrov ni kakovostnih medijev

Vabimo k poslušanju Vročega mikrofona radijske novinarke Tatjane Pirc (Val 202) o razmerah v tiskanih medijih.
Objavljeno 9. 3. 2023

Prijava na novičnik




Prijava na novice


Loading

Spremljaj nas

rss

Deli po spletu

Facebooktwitterredditpinterestlinkedin

ISKALNIK

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Z nadaljnjo uporabo spletne strani soglašate s piškotki.OK