Previous Story
Zakaj vlagati v zdravje zaposlenih in kako se tega lotiti?
Objavljeno 16. septembra 2016
Comment: 0
V okviru projekta »Vseslovenska kampanja za ozaveščanje delodajalcev za ohranjanje in krepitev zdravja zaposlenih na delovnem mestu” je izšla informativna knjižica z naslovom “Zakaj vlagati v zdravje zaposlenih in kako se tega lotiti?”
Iz vsebine:
KAJ JE PROMOCIJA ZDRAVJA NA DELOVNEM MESTU?
Promocija zdravja na delovnem mestu so sistematične ciljane aktivnosti in ukrepi, ki so namenjeni vsem zaposlenim in se izvajajo za vse zaposlene pod enakimi pogoji, z namenom ohranjanjain krepitve telesnega in duševnega zdravja zaposlenih ter njihovega dobrega počutja.
ALI JE PROMOCIJA ZDRAVJA NA DELOVNEM MESTU OBVEZNA?
Da. Zakono varnosti in zdravju pri delu (ZVZD-1) delodajalca v 32. členu zavezuje k načrtovanju promocije zdravja na delovnem mestu in zagotavljanju potrebnih sredstev zanjo ter k spremljanju njenega izvajanja. V 76. členu ZVZD-1 delodajalcu, ki krši zakonsko določbo, nalaga globo v višini od 2.000 do 40.000 evrov.
ALI JE PROGRAM PROMOCIJE ZDRAVJA SAMOSTOJEN DOKUMENT?
Načrtpromocije zdravja na delovnem mestu je sestavni del izjave o varnosti z oceno tveganja (27. točka 76. člena ZVZD-1).
ALI OBSTAJAJO USMERITVE PRI PRIPRAVI PROGRAMA PROMOCIJE ZDRAVJA NA DELOVNEM MESTU?
Obveza delodajalcev za načrtovanje, izvajanjein vrednotenje promocije zdravja na delovnem mestu kaže, da se je treba promocijezdravja na delovnem mestu lotiti sistematično. Načrtovati jo je treba dolgoročno alivsaj srednjeročno, saj gre za dinamičen proces, ki se mora prilagajati zaposlenim ter ekonomskim, organizacijskim in kadrovskim možnostim delovne organizacije in delovnemu okolju v njej.